My Blog List

Monday, December 12, 2011

pisica 1 eu pisica 2 bivoli

7 octombrie 2011

Primul cicliu: B. Nu se poate face poezie fără filosofie. Restul discuției nu mi/o amintesc.

Ciclul doi: camera pisicii 1* goală. Rafturile cu cărți nu mai apăreau niciunde. Pe unul dintre pereți se află un fel de tabletă unde se pare că se lucra la sisif. În cameră este și pisica 2*. Apoi apar persoane îmbrăcate în negru. Se pare că mama pisicii 1 murise. pisica 1 este mult mai tânăr, aproape copil. Are chipul trist. pisica 2 ma ia de mână și ieșim din cameră.

Ciclul trei: trebuie să mă mut. Apar blocuri și un fel de curte interioară unde se construiește o tiribombă cu lanțuri. Mă întreb ce rost are o astfel de construcție în mijlocul orașului.

Merg cu pisica 2 pe un hol, ajungem într/o cameră mică, mobilată modest. Ne așezăm pe pat. Mă ține de mână. Eu mă întreb de ce în camera pisicii 1 nu se afla cadavrul mamei. Pe cine plângeau toți acei oameni? Mă uit pe holul camerei. un sicriu. corpul unui bărbat acoperit cu o pătură. Îi văd mâna stângă sau dreaptă, care nu este acoperită, și țeasta crăpată. Cadavrul este tatăl pisicii 1. Se pare că el murise și nu mama.

Mă întorc cu pisica 2 spre camera în care se afla pisica 1. Mă întreb de ce vrea pisica 1 să se mute din moment ce are o astfel de vedere în fața blocului. Văd un copac cu crengile foarte groase, goale, fără frunze. Îi văd și rădăcinile întinse în apa care crește treptat peste picioarele mele. Mă bucur că apa e destul de mică și pot merge prin ea. Pe măsură ce merg apa crește tot mai mult.

Mă înalț. Mă bucur că pot levita din nou în mers. Văd o clădire uriașă, veche, cu mult ciment. Persoane bizare, îmbrăcate în negru, pe care le întreb empatic un nume. Toate îmi sugerează prin semne același nume. Mă înalț tot mai mult. Văd o insulă înconjurată de apă în care se mișcă foarte mulți bivoli.  Mi se spune numele Brazilia și Venezuela.


Pe 7 septembrie 1822, Petru I, primul împărat al noii țări, a declarat independența Braziliei.
Limbajul brazilian al semnelor este recunoscut ca mijloc de comunicare legal în Brazilia. 

 pisica 1 și 2 tine locul unor nume din vis care în realitate sunt identificabile. 

2 comments: